JOM NENGGOK IKLAN





Mereka Yang Menjaga Penampilan

NONA ROGUY ORIGINAL



 RM65.00

Khasiat Minyak Herbanika

Membantu meredakan ketegangan urat saraf di kepala, leher dan tengkuk semasa proses kelahiran anak dan melancarkan aliran darah.

Melegakan serta mengatasi sakit-sakit sendi dan otot-otot
Memecahkan angin dan lendir yang terkumpul di sendi-sendi
Mempercepatkan proses penyembuhan luka jahitan, memecahkan pengumpulan angin di usus dan rahim dan mengecutkan rahim secara luaran.

Kandungan Minyak Herbanika

Piperis folium
Andropogon nardus folium
Eucalyptus globulus
Myristica fragrans
Cocos nucifera oils

Cara Guna


Sapuan Minyak Herbanika untuk bersalin normal atau secara pembedahan di wad.
Selepas keluar dari bilik bersalin: Gosokkan Minyak Herbanika dengan tipis ke bahagian kulit kepala, tengkuk dan bahu. Ikat rambut dnegan rapi. Kemudian sapurata ke perut, tundun sulit, peha, pinggul, pinggang, lutut, betis dan tapak kaki. Pakaikan stokin.
Boleh tuangkan ke atas pad/ sanitari. Pakai dengan selesa.
Sapuan Minyak Herbanika ke perut dan pinggang, guna bengkung (jika perlu), ikat biar selesa.
Bagi yang bersalin secara pembedahan: Sapuan Minyak Herbanika ke perut dan pinggang kecuali bahagian pembedahan, gunakan ‘Strap-On Binder’ yang ringan tanpa memberi penekanan di bahagian pembedahan.

Perhatian: Guna Minyak Herbanika sebelum mengunakan Herbanika Barut. Minyak Herbanika boleh digunakan untuk berurut semasa berpantang.

No Pendaftaran KKM: MAL 19985762T

Minyak Herbanika Kecil 130ml.

 Phytonatal 180 Tablet

HARGA ASAL RM205.00
HARGA KAMI RM190.00
 Phytonatal 90 Tablet

HARGA ASAL RM140.00
HARGA KAMI RM120.00

 
Tablet Pembersih Rapi Dalaman
Bersalin normal mula makan tablet PHYTONATAL pada hari ke 4 dan bersalin secara pembedahan mula makan pada hari ke 7

Lawas Buang Air Besar – Normal
2 – 4 tablet

Tidak Lawas Buang Air Besar – Sembelit
4 – 10 tablet

Terlalu Lawas Buang Air Besar – Sensitif
1 -2 tablet


PHYTONATAL membantu membersihkan rahim dengan mengeluarkan angin lendiran dan mengatasi Angin Meroyan serta Murung, darah kotoran dalam sistem badan, menyegarkan fungsi rahim serta memperbanyakkan dan mengeluarkan susu ibu dengan lancar.

Ia menambahkan daya tenaga semasa dalam pantang, mengimbangi kembali sistem badan, membantu membuang lemak berlebihan, mengatasi sakit anggota, kembung perut dan melawaskan sistem pembuangan air besar serta air kecil.

Ia juga mempercepatkan pengecutan rahim dengan melancarkan pengeluaran darah nifas dan membantu mengekalkan kecantikan bentuk badan yang sihat, mantap serta menyerikan wajah

Krim Herbanika Barut
RM55.00
 
Krim Herbanika Barut Nona Roguy digunakan secara tradisional untuk mengencangkan kembali otot-otot perut terutamanya bagi wanita selepas bersalin. Juga digunakan untuk membantu melegakan sakit sendi dan otot.
Khasiat Krim Herbanika Barut

Membantu melegakan sakit sendi dan otot.
Mengecutkan rahim, mengeluarkan darah nifas dan kotoran dari rahim.
Mengembalikan kesegaran kulit perut yang lembik dan mengurangkan kedutan, parut dan jalur pecahan pada perut.
Mengempiskan perut yang buncit dan merampingkan pinggang

cara guna

Digunakan 2 kali sehari pada sebelah pagi selepas mandi dan pada sebelah malam (sebelum tidur).
Picit sekurang-kurangnya 2 inci Krim Herbanika Barut dan sapukan ke sekeliling perut dan pinggang serta bahagian yang dikehendaki.
Kemudian ikat dengan mengunakan kain barut.

No Pendaftaran KKM: MAL 20014436T

Kandungan Krim Herbanika Barut 60g



HARGA BIASA RM 365.00
HARGA KAMI RM330.00

RANGKAIAN SET BERSALIN LENGKAP UNTUK IBU-IBU

Herbanika Bersalin adalah rumusan tradisional daripada Nona Roguy (NR) disediakan istimewa untuk ibu-ibu berpantang, kesihatan bersalin dan kecantikan. Ianya juga sesuai untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan selepas habis tempoh berpantang. Sesuai digunakan samada bersalin secara normal atau pembedahan.

Ramuan pusaka tradisi ini telah diamal dan dipegang kukuh dari generasi ke generasi sejak kurun ke-12. Amalan penggunaan herba ini telah diturunkan daripada mubaligh-mubaligh Arab dan keluarga Diraja Siak, Jambi, Palembang dan Keraton Solo, di Jawa Tengah.

Kini tradisi ini diperturunkan dalam bentuk yang mudah digunakan dan dapat diamalkan oleh semua orang untuk amalan kesihatan dan kecantikan badan. Berbekalkan rumusan herba-herba asli daripada khazanah hutan hujan tropika dan petua serta adat resam dahulu, rangkaian herba Nona Roguy(NR) diproses melalui penggunan mesin-mesin yang termoden dengan taraf piawaian dan ketetapan yang telah ditentukan oleh kerajaan. Produk ini adalah buatan dan keluaran Malaysia.